MaleKarpaty.com
Tip: Pridajte obsah na malekarpaty.com a odmeníme vás pekným darčekom.

Celodenný výlet

Za jeden deň môžete navštíviť Záruby, Ostrý kameň, i vodnú nádrž.

Smolenice/Buková
autobus/vlak/auto/bicykel
13.37 km
27. 3. 2014 18:32 | © 2014 MaleKarpaty.com, andrejka s.

Ak túžite absolvovať celodenný výlet môžete vyskúšať trasu Smolenice-Záruby- Ostrý kameň – Jahodník – Smolenický zámok. Počas tejto trasy môžete navštíviť najvyšší vrch Malých Karpát – Záruby, taktiež prekrásny žľab – Čertov žľab. Po hrebeni sa dostanete  na zrúcaninu Ostrý kameň. Môžete navštíviť aj vodnú nádrž Buková. Na spiatočnej ceste uvidíte kaplnku a prameň, ktorý vyviera v jej blízkosti.

Trasu môžete začať pri Smolenickom zámku alebo pri železničnej stanici Smolenice. Ak cestujete vlakom, na trasu sa napojíte pri smolenickom kameňolome. Je to dlhšia trasa, ale zároveň máte možnosť navštíviť Havraniu skalu. Túto lokalitu radi navštevujú aj horolezci.

Ak chcete odštartovať pri Smolenickom zámku, môžete tak urobiť už pri kostole v Smoleniciach. Pri kostole sa vydáte cestičkou vľavo, po ľavej strane cintorína. Míňať budete aj hrobku rodiny posledných vlastníkov zámku Pálffyovcov.

Krátko pred koncom cestičky uvidíte jazierko. Avšak nepôjdete k nemu, ale na rázcestí odbočíte prudko doľava. Dostanete sa tak na lesnú cestičku, ktorá vás dovedie nad prameň, ktorý vyviera zo skaly. Po tejto cestičke pôjdete smerom hore, a okolo pletivom ohradeného priestoru vľavo. Dostanete sa na cestičku, ktoré vás dovedenie až do Vlčiarne. Odtiaľ postupujte smerom hore, lesnou cestičkou sa dostanete do Čertovho žľabu. Z Čertovho žľabu musíte ísť priamo hore. V sedle narazíte na rázcestie so značkami. Odbočte prudko doprava, smerom na najvyšší vrch Malých Karpát – Záruby. Záruby dosahujú výšku 768 m. n. m. Ak ste na vrchole vydajte po hrebeni smerom doprava. Dostanete sa k zrúcanine hradu Ostrý kameň. Tento hrad bol postavený v 13. storočí a slúži ako strážny hrad obchodnej cesty – českej cesty.

Ak zídete dolu zo svahu, kde sa nachádza zrúcanina hradu, môžete navštíviť vodnú nádrž Buková. Na spiatočnú cestu sa môžete vydať smerom do dediny Buková a ísť na autobus.

Ďalšia možnosť je vydať sa späť smerom k Smolenickému zámku. Na spevnenú lesnú cestičku natrafíte tesne vedľa značiek, ktoré stoja na začiatku cesty smerom na Ostrý kameň. Na začiatku tejto cesty je kaplnka s lavičkami. Po niekoľkých minútach chôdze na pravej strane smerom na Jahodník uvidíte pitný prameň, ktorý tam vyviera. Touto cestou sa dostanete do lokality Jahodník. Odtiaľ pôjdete ponad jaskyňu Driny cez Vlčiareň a dostanete sa k Smolenickém zámku.

Trasa

Trasa vo formáte KML na stiahnutie